gikastankar

Alla inlägg under november 2011

Av Fredrika - 30 november 2011 13:37

Hejhej. kom precis hem från skolan/ishallen. Riktigt skön dag har det varit idag asså!

I och för sig började dagen med att vi hade typ som en engelska prov... ingen visste om det och som alltid får JAG PANIK! Men det gick rätt bra... När klockan var 10 bar det av till ishallen... kan säga att det riktigt kallt!!! :P men bättre än att vara i skolan! :P <3


min dator kackar så det blir inga bilder just nu ... -.-

kram kram

Av Fredrika - 23 november 2011 20:39


Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag.... men har liksom inte haft tid över.

Så här kommer lite mer bilder från japan...


 

Hela gänget på flygplatsen i Kina... efter en halvtimmes springtur runt hela flygplatsen

 

När jag kom till min skola i japan såg jag den här. Jätte sööt va den! eller vad säger ni? 

    

haha kanske inte den finaste bilden.. men detta e sista eftermiddagen då jag träffade dessa underbara vänner! Kommer verkligen att minnas alla av resten av mitt liv. Under alla andra dagarna i skolan hade jag likadan skoluniform som de andra på bilden... men nu sista dagen kom jag med mina egna kläder för att visa hur jag själv gick till skolan. Riktigt kul var det att se deras miner när Izumi berättade att vi inte hade skoluniformer. 

Skolmaten första dagen... någon curry gryta med potatis och kött i, ris och någon mindre god korv...

   

Hela klassen igen.. + några andra, på idrotten :D även där hade alla likadana kläder på sig, likadana skor och hårband

         hehe mitt städade rum.... hos familjen där jag bodde.



Fick en fråga av Ebba om hur lång tid det tar att åka till Japan.

Svar: Hejhej! för oss tog det ju väldigt mycket längre att åka till japan pga att vi missade plan m.m så vi fick stanna en natt i Frankfurt (i Tyskland) och sedan mellanlandade vi också i kina. Själva flygresan tog sammanlagt 17-18 timmar.

Men om vi inte skulle missat planet till japan från Tyskland skulle själva flygresan sammanlagt tagit 15 timmar cirka... :D

Hehe hoppas att du fattade mitt svar... förstod knappt själv men... :D


Mer bilder kommer inom kort! :D

Puss puss <3

Av Fredrika - 16 november 2011 14:37

Kom hem fårn skolan för en litet stund sedan och var så sjuuukt sugen på pizza! hehe...   Men det fanns det ju såklart inte... så fick istället göra min lite tacos. Tog så klart en "liten" bulle sedan också. Jaja, det får la bli några extra sittups ikväll då  

Nu blir det snart till att plugga i typ tre timmar för att sedan gå till kyrkan (idag igen -_-).... Inte speciellt kul men aja... 


Puss på er!

Några av de 700 bilderna jag tog i Japan

 

På en jätte stort nöjespark i Japan, Hela gänget!

 

hehe, klår Patrik på trumma ;)

 

De fina kläderna man va tvungna att ha på idrotten :D

Klassrummet och lunch time 

   

Detta höll man ett tal för! :D


VILL NI HA MER BILDER?!

Av Fredrika - 14 november 2011 18:40

Första dagen i skolan efter ett härligt lov, Japan och prao!

Riktigt kul var det faktiskt att träffa alla härliga människor igen! :D Haha älskar verkligen min söta "lilla" (hehe 65 pers typ...) klass. Längtar för guds skull inte tills vi slutar nian!  



I alla fall. Kom precis hem efter ett AS kul dans pass. Mycket impro blev det idag. Redigt kul kan jag ju säga. 


MÅSTE BARA tipsa er om en riktigt bra blogg! Den HÄR bloggen är sjuukt bra. Om ni söker en äkta blogg så ska ni absolut kolla in den här. Det är en Tjej som skriver sina inre tankar, om hennes jobbiga uppväxt, försök till självmord m.m Ingen vet vet hon är om ingen kommer aldrig få veta det heller. Ni MÅSTE läsa... visst, hennes inlägg är lååånga men gush va bra dom e!

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNNKKKKKKKNNNNNNIIIIIIIIINNNNNN
NGGGGG




puss puss <3




Av Fredrika - 13 november 2011 16:03

oj.. han inte skriva igår. Var med alva hela dagen. Kollade på kannan. Riktigt kul när man känner igen en hel del människor  haha. 

Idag blev det att gå på en gudstjänst. Hehe kanske inte det roligaste man kan göra en söndag men, måste man så måste man  .


puss o kram!


 

Söta alvisen! :D

Av Fredrika - 11 november 2011 12:09

Hejhej.

Nu blir det till att "plugga" i två timmar för att sedan ta bussen till stan för en två timmars teorilektion (N). Kanske inte det roligaste man kan göra när man har lov, men TOTALT värt det!

Efter detta blir det att bokstavligt talat SPRINGA bort till kyrkan för konfirmationen.


Puss o hej!



Av Fredrika - 10 november 2011 22:19

Hejhej. Har precis tänkt att dejta min kära säng.

fast innan detta e det nog dags för ett glee avsnitt.

Någon mer på denna jord som e GALEN i glee? :D haha.


Ser VERKLIGEN fram i mot denna nya film som kommer... haha aa när den ny kommer :D

Såå sjukt mycket bra skådisar!






dagens FETA diss gör till facebook.

 

Visst, ibland ÄLSKAR jag facebook. Men samtidigt klarar jag inte av det!
alla människor som skriver till folk vad de "verkligen" känner. ASSÅ SÄG DET I VERKLIGHETEN I STÄLLET!


Nej klarar inte av det... och så vet man inte heller ifall de e seriösa eller inte.

nej en stor DISS till  FACEBOOK! elr aa... idag i alla fall ;) Någon som håller med mig kanske?


Puss o godnatt <3

Av Fredrika - 10 november 2011 19:36

Hejhej :D <3
Kom precis hem från stadshuset... elr va det nu heter :D <3

Va där med två vänner som hängde med till Japan. Riktigt kul var det faktiskt. Träffade massa människor som alla var intresserade av vår lilla resa.

Efter detta gick vi ner och åt fika och en an frågade oss om vi ville vara med i tv och prata om vad det nu var. Och man e ju inte sen med att säga JA! haha.


Annars har jag haft en heel mysig dag med de sööta människorna Ellen och Julia. Ellen fyllde år så jag fick ner henne på stan där jag och julia planerat att ta ellen på en lite fika. haha. men mysigt var det i alla fall.


Igår sov Alvisen över. Riktigt mysigt var det. Var även på bio och såg Svensson Svensson. Haha egentligen kanske det inte var jätte bra, haha men SKRATTA så jag trodde jag skulle dö.


Bilder från när jag och alva hade tråkigt ;) haha.

                 


Haha, aa vi bjuder på detta ;) <3

Presentation


Hej. . här är mitt lilla liv, haha ;)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

vill ni ha mer bilder här på bloggen?
 absolut! många fler
 ja, några fler i per inlägg hade inte varit fel
 nja... kanske någon
 nej! det räcker absolut

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gikas musik

gikas tankar/idéer

gikas foton

Gästboksinlägg :D


Ovido - Quiz & Flashcards