gikastankar

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Fredrika - 15 augusti 2011 15:22

Hejsan svejsan!

Idag har det inte hänt så mycket. Har packat upp lite och mest taggat inför att gå ut och jogga men just som jag gick utanför dörren kom världens skur... så det blev bara att gå in igen :P

Men nu tänkte ja i alla fall svara på resten av era frågor!


Vad är det värsta du vet?
Sv: Det är nog när folk pratar skit bakom ryggen på en... och när man sedan får reda på det av någon annan

Har du varit ihop med någon? (isåfall hur många)
Sv: Ja.. men det var ett bra tag sedan nu... men har varit ihop med 2 st :)

är du hel svensk?
Sv: Japp jag är hel svensk :)


Sparar du till något, isf vad? :)
Sv: japp! eller tror att jag sparar till moppe men är inte helt säker :)


vad ville du bli när du var liten?

Sv: När jag var riktigt liten (gick på dagis) då ville jag bli dagisfröken (som min mamma), men efter det så varierade det sig mellan frisör artist och författare :)


hur länge har du bloggat :)

Sv: på den här bloggen har jag bloggat sedan någon gång i Mars, men när jag först började blogga var nog i höstas tror jag :)


varför började du blogga? :)
Sv: Jag började blogga för att de flesta av tjejerna i min klass hade bloggar och så tyckte jag att det verkade vara en rolig grej att skriva av sig på :)


vart är det du sjunger på bilderna på headern ? :)

Sv: Det är i Strömstad på en talangjakt som heter Strömstadstjärnan :D


Vilken är din favvofilm?

Sv: Hmm... jag vet faktiskt inte :) finns så många otroligt bra filmer :) men gillar typ alla musik filmer :)


Vad önskar du mest just nu?

Sv: Önskar mig mycket.. men det jag önskar mest är nog att sommaren ska komma tillbaka! Håller ni inte med?


Favorit färgen?

Sv: Gillar blå rätt mycket men också sånna här rätt tråkiga färger som svart, vit och grå :)


kan vi inte få höra dej sjunga ?

Sv: Jo, någon gång :) men har lite mycket att göra så här nu innan skolan börjat och så :) men om ett litet tag kan ni säkert se en video här på bloggen då jag sjunger :)

Men om ni vill så kan jag lägga ut videon på talangjakten förra månaden :) men bara om ni vill ;) haha


Vill du göra länk byte :)?
Sv: Visst :) här kommer en länk på hennes blogg! Gå nu in och kolla på denna! :D Här!


TACK än en gång för alla frågor är så otroligt glad för dom :)


puss på er! :) <3


  jag och sööt Ellen :) <3



Av Fredrika - 15 augusti 2011 09:46

Så... eftersom frågestunden nu är avslutad tänkte jag att jag skulle börja svara på några av era frågor (resten kommer senare idag)...


Har du någon stor idol?

Sv: Ja det har jag   Vet inte om du känner till henne... men hon heter Lea Michele. Hon är "huvudrollen" i Glee

   


Om du fick välja att vara en person en dag, vem skulle det vara?

Sv: Hmm... det var en svår fråga. Tror nog att det faktiskt skulle vara Lea Michele (kolla ovan)

  Lea


Vad är det bästa du vet?

Sv: Det är nog att sjunga och umgås med kompisar


 hur gammal är du?

Sv: Jag är 14 år gammal  


vart bor du ?

Sv: Jag bor i en rätt liten stad som heter Uddevalla (Uddevalla ligger en timme bort från Göteborg)


Jag undrar om du skulle vilja gästblogga hos mig?

Sv: Ja visst! Jätte gärna! Du kan väll höra av dig på gikastankar@hotmail.se

om du fortfarande vill... :)


Favorit resemål? :)

Sv: Jo men det måste nog vara Thailand... har varit där 3 gånger och ska dit i december igen :)


Någon favoritaffär ? :)

Sv: Får man välja två?... I så fall är det nog Gina tricot och Bik Bok :)


Hur många bloggar har du haft?
Sv: Detta är min tredje blogg :) Fast det två första var inte speciellt seriösa... haha :)


Villka bloggar läser du ? :D

Sv: Kan ta denna fråga i en enskilt inlägg om det är ok :)


De här kanske inte är någon fråga, men har du några bra bloggtips? :D<3
Sv: Jo med detta är ju en jätte kul fråga :)

Hmm... Några bra blogg tips är nog att man minst ska ha med en bild i varje inlägg.. då blir det roligare för läsarna och ett trevligare inlägg. Ett annat bloggtips är nog att fatta sig rätt kort. Jag menar inte att man inte ska skriva det man vill liksom och inte att man inte kan skriva långa inlägg.. men det blir tråkigt för läsaren/läsarna om man liksom pratar runt det man vill säga länge och sedan när man väl kommer till saken så är den ingen som vill läsa mer...:)


Så... någon bild i varje inlägg (om man har tid) och fatta sig kort när man skriver :) <3




Tack än en gång för alla underbara frågor! :) resten av frågorna + svaren kommer lite senare idag :) <3

Så håll utkik!


puss <3


  haha mina underbara Alva och Julia <3


Presentation


Hej. . här är mitt lilla liv, haha ;)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

vill ni ha mer bilder här på bloggen?
 absolut! många fler
 ja, några fler i per inlägg hade inte varit fel
 nja... kanske någon
 nej! det räcker absolut

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gikas musik

gikas tankar/idéer

gikas foton

Gästboksinlägg :D


Ovido - Quiz & Flashcards